CHARAKTER STUDIÓW
Studia mają charakter kwalifikacyjny i przygotowują do wykonywania zadań terapeuty integracji sensorycznej, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji i Nauki z 14 września 2023 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (tj. Dz. U. 2023, poz. 2102) oraz Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (tj. Dz.U. 2021, poz. 890 z późn. zm.) oraz w myśl zapisów Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz.U. 2017 poz. 1591 z późn. zm.).
CEL STUDIÓW I ZAKRES TEMATYCZNY
Celem studiów Integracja sensoryczna jest wyposażenie słuchacza w wiedzę, umiejętności i kompetencje niezbędne do pracy w charakterze terapeuty SI, min. przygotowanie do prowadzenia samodzielnej obserwacji diagnostyczno-klinicznej dziecka, określenia pełnej diagnozy oraz stosowania terapii zaburzeń procesów integracji sensorycznej.
WYBRANE TREŚCI REALIZOWANE W TOKU STUDIÓW
- Wybrane zagadnienia z psychologii rozwojowej i klinicznej
- Podstawowe wiadomości z anatomii i fizjologii OUN człowieka
- Rozwój i zaburzenia układu ruchowego
- Budowa i funkcjonowanie systemów sensorycznych (dotykowego, przedsionkowego, proprioceptywnego, słuchowego, wzrokowego)
- Neurologiczne podstawy integracji sensorycznej
- Rozwój ontogenetyczny systemów percepcyjnych- odruchy sensomotoryczne
- Teoretyczne założenia integracji sensorycznej
- Zaburzenia integracji sensorycznej
- Diagnoza zaburzeń integracji zmysłowej (m.in. w ADHD, autyzmie i ZA, MPD, zespołach genetycznych, u dzieci z trudnościami w uczeniu się: dysleksja, dysgrafia i in. )
- Postępowanie terapeutyczne u dzieci z zaburzeniami integracji zmysłowej
ADRESACI:
Studia adresowane są do nauczycieli, pedagogów, wychowawców, psychologów, lekarzy, logopedów, terapeutów, fizjoterapeutów, którzy ukończyli studia wyższe (co najmniej pierwszego stopnia).
Słuchaczami studiów podyplomowych z zakresu Integracji sensorycznej mogą zostać również osoby nieposiadające przygotowania pedagogicznego, min. fizjoterapeuci, terapeuci zajęciowi – jednak bez posiadania wspomnianego przygotowania pedagogicznego nie nabędą oni kwalifikacji do pracy w charakterze terapeuty integracji sensorycznej w szkole w rozumieniu przepisów MEN. O uznaniu kwalifikacji zawodowych, jako wystarczających do pełnienia zawodu terapeuty integracji sensorycznej będzie decydował wówczas dyrektor jednostki zatrudniającej Absolwenta.
CO ZYSKUJESZ
Absolwent studiów podyplomowych „Integracja sensoryczna” uzyskuje uprawnienia do pracy w charakterze terapeuty integracji sensorycznej – może min. otworzyć własny gabinet terapeutyczny, a jeśli posiada przygotowanie pedagogiczne może pracować w charakterze terapeuty integracji sensorycznej w przedszkolach, szkołach, poradniach psychologiczno – pedagogicznych, zespołach wczesnego wspomagania rozwoju i innych placówkach podległych Ministrowi Edukacji Narodowej.
ORGANIZACJA STUDIÓW
- Czas trwania:
- 3 semestry
- Planowane rozpoczęcie: marzec 2025 (rekrutacja do 10 lutego 2025)
- Tryb studiów: zjazdy sobotnio-niedzielne w sali i on-line oraz zajęcia e-learningowe
- Miejsce zajęć (do wyboru): Radom, Piotrków Trybunalski
- Opłaty:
- 1200 zł/sem., opłata wpisowa 150 zł, miesięczne raty
- Kontakt: Biuro rekrutacyjne – tel. 48 307 09 50, 602 673 781, 507 102 265, e-mail: info@edukacja2001.pl
ZGŁOSZENIA, ZAPISY, DOKUMENTY:
Zgłoszenia i zapisy na studia można realizować w trybie on – line za pośrednictwem strony internetowej edukacja2001.pl.
Wymagane dokumenty:
- wniosek o przyjęcie na studia – pobierz formularz wniosku do wydruku pobierz wniosek
- odpis, kserokopia lub skan dyplomu ukończenia studiów wyższych wraz z suplementem
- zgoda na przetwarzanie danych osobowych pobierz druk
REKRUTACJA: patrz strona //edukacja2001.pl/rekrutacja
Organizator: Uczelnia Nauk Społecznych w Łodzi