fbpx

Edukacja włączająca

RODZAJ STUDIÓW

Studia podyplomowe mają charakter kwalifikacyjny – nadają kwalifikacje w obszarze pedagogiki specjalnej z zakresu: edukacja włączająca i przygotowują do wykonywania zawodu nauczyciela – pedagoga specjalnego zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji i Nauki z dnia 2 października 2023r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz. U. 2023, poz. 2102).
Program zajęć został opracowany na podstawie Rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz.U. 2021, poz. 890) oraz zapisów Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (tj. Dz. U. 2020, poz. 1309 z późn. zm.).

CEL STUDIÓW I ZAKRES TEMATYCZNY

Celem studiów jest przygotowanie nauczycieli z zakresu racjonalnego wspomagania i ukierunkowywania rozwoju dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi zgodnie z jego potencjałem rozwojowym (z niepełnosprawnością, z całościowymi zaburzeniami rozwoju, z zaburzeniami emocjonalnymi, niedostosowanego społecznie, zagrożonego niedostosowaniem, wybitnie zdolnego) w szkolnictwie ogólnodostępnym, w różnorodnych placówkach o charakterze integracyjnym, a także realizujących program edukacji włączającej (np. jako nauczyciel wspomagający).

Absolwenci nabędą kwalifikacje do pracy w charakterze nauczyciela pedagoga specjalnego oraz nauczyciela edukacji włączającej w przedszkolach, szkołach oraz innych placówkach oświatowo-wychowawczych, opiekuńczych i rewalidacyjnych.

WYBRANE TREŚCI REALIZOWANE W TOKU STUDIÓW

  • Elementy diagnozy i metodyki pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych
  • Elementy logopedii
  • Metodyka edukacji integracyjnej i inkluzyjnej
  • Metodyka pracy edukacyjno-terapeutycznej z uczniem z niepełnosprawnością intelektualną
  • Metodyka pracy edukacyjno-terapeutycznej z uczniem z dysfunkcją wzroku
  • Metodyka pracy edukacyjno-terapeutycznej z uczniem z dysfunkcją słuchu
  • Metodyka pracy edukacyjno-terapeutycznej z uczniem ze schorzeniami somatycznymi i niepełnosprawnością ruchową
  • Metodyka pracy z uczniem z całościowymi zaburzeniami rozwoju
  • Metodyka pracy z uczniem z niepełnosprawnością sprzężoną
  • Metodyka pracy edukacyjno-terapeutycznej z uczniem z zaburzeniami emocjonalnymi i psychicznymi
  • Metodyka pracy edukacyjno-terapeutycznej z uczniem z niedostosowanym społecznie lub zagrożonym niedostosowaniem
  • Praca z uczniem zdolnym
  • Alternatywne i wspomagające sposoby komunikacji

ADRESACI:

Studia są skierowane do osób, które ukończyły studia pierwszego lub drugiego stopnia i posiadają przygotowanie pedagogiczne.

ORGANIZACJA STUDIÓW

  • Czas trwania:
    • 3 semestry, od października 2024 (rekrutacja trwa)
    • 390 godzin zajęć i 120 godzin praktyk
  • Miejsce zajęć (do wyboru): Radom, Piotrków Trybunalski
  • Tryb studiów: zjazdy hybrydowe sobotnio-niedzielne, jeden-dwa razy w miesiącu
  • Zgodnie z obowiązującymi przepisami 25% punktów ECTS realizowanych za pomocą zajęć e-learningowych i on-line
  • Opłaty:
    • 1200 zł/sem., opłata wpisowa 150 zł, miesięczne raty
    • rabat 150 przy zapisie w dniach 16-30 września 2024
  • Kontakt: Biuro rekrutacyjne – tel. 48 307 09 50, 602 673 781, 507 102 265, e-mail: info@edukacja2001.pl

ZGŁOSZENIA, ZAPISY, DOKUMENTY:

Zgłoszenia i zapisy na studia można realizować w trybie on – line za pośrednictwem strony internetowej edukacja2001.pl.

Wymagane dokumenty:

  • wniosek o przyjęcie na studia –  pobierz formularz wniosku do wydruku pobierz wniosek
  • odpis, kserokopia lub skan dyplomu ukończenia studiów wyższych (wraz z suplementem)
  • zgoda na przetwarzanie danych osobowych pobierz druk
  • dowód wniesienia opłaty wpisowej

REKRUTACJA: patrz strona //edukacja2001.pl/rekrutacja

Uczelnia partnerska: Uczelnia Nauk Społecznych w Łodzi