Wsparcie dzieci i młodzieży z FASD oraz ich rodzin.
Teresa Jadczak-Szumiło, Ośrodek Rozwoju Edukacji, Warszawa 2024
Wykorzystanie komunikacji elektronicznej w placówce oświatowej na przykładzie Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej
Izabela Janiszewska, kwiecień 2024
Wsparcie uczniów z doświadczeniem migracji
Zapraszamy do zapoznania się z zestawieniem zasobów ORE w zakresie wsparcia uczniów z doświadczeniem migracji
sierpień 2024
Dziecko z ADHD w szkole i przedszkolu.
Informacje dla pedagogów i opiekunów.
T.Srebnicki, T.Wolańczyk, Ośrodek Rozwoju Edukacji
ABC edukacji klasycznej
Urszula Szmidt-Górecka, Ośrodek Rozwoju Edukacji, Warszawa 2024
Publikacja wpisuje się w priorytet nr 1 kierunków realizacji polityki oświatowej państwa na rok 2023/2024
Jesteśmy wśród was. Polska szkoła oczami uczniów z doświadczeniem migracji oraz ich rodziców.
Beata Katarzyna Jędryka, Ośrodek Rozwoju Edukacji, Warszawa 2021
Bezpieczna szkoła. Zagrożenia i zalecane działania profilaktyczne w zakresie bezpieczeństwa fizycznego i cyfrowego uczniów.
Poradnik MEN, Warszawa 2020
Dobro, Piękno i Prawda w Edukacji, czy coś w zamian?
Publikacja VII Ogólnopolskiego Kongresu Tutoringu – zbiór artykułów
Vademecum Nauczyciela. Wdrażanie podstawy programowej w szkole ponadpodstawowej. Język łaciński i kultura antyczna.
Aleksandra Klęczar, Janusz Ryba, Ośrodek Rozwoju Edukacji, Warszawa 2019
Inicjatywa dla rodzin ukraińskich – wsparcie w uczeniu się języka polskiego
„Raz, dwa, trzy i po polsku mówisz Ty!” – interaktywny podręcznik do nauki języka polskiego dla dzieci i młodzieży na Ukrainie .
Podręcznik został wydany w 5 tomach, które odpowiadają poszczególnym poziomom nauczania. Do każdego tomu dołączone są Materiały uzupełniające dla nauczyciela. Podręcznik i materiały można pobrać bezpłatnie ze strony //wid.org.pl/podrecznik/.
Podręcznik został wydany wspólnym nakładem sił, Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, Fundacja Wolność i Demokracja oraz Centrum Języka Polskiego i Kultury Polskiej dla Cudzoziemców „Polonicum” UW, a także przy współpracy z Centrum Metodycznym w Drohobyczu. Podręcznik uzyskał akceptację Ministerstwa Oświaty i Nauki Ukrainy, może być oficjalnie wykorzystywany w szkolnictwie polonijnym na Ukrainie.
Autorki: Katarzyna Kołak, Małgorzata Malinowska, Anna Rabczuk, Dorota Zackiewicz. Redaktor metodyczny i programowy: Piotr Kajak. Za ilustracje i szatę graficzną odpowiada Marta Zabłocka.
Jak wspierać uczniów po roku epidemii? Wyzwania i rekomendacje z obszaru wychowania, profilaktyki i zdrowia psychicznego.
Raport dla MEiN oparty na wynikach badań naukowych przeprowadzonych wśród uczniów, rodziców i nauczycieli w okresie 04.2020-01.2021.
Autorzy: dr Szymon Grzelak, mgr Dorota Żyro
Wspieranie nauczycieli w podejmowaniu inicjatyw/działań w zakresie zachęcania i wspierania uczniów do rozwijania ich aktywności fizycznej
Zestawienie bibliograficzne Biblioteki Pedagogicznej w Radomiu
Wspieranie rozwoju nauki języka polskiego i oświaty polskiej za granicą oraz tworzenie stabilnych warunków do nauczania języka polskiego za granicą przez Instytut Rozwoju Języka Polskiego im. świętego Maksymiliana Marii Kolbego, Ośrodek Rozwoju Polskiej Edukacji za Granicą oraz beneficjentów przedsięwzięć i programów ustanowionych przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania.
Zestawienie bibliograficzne Biblioteki Pedagogicznej w Radomiu
Scenariusz zajęć: „Baśniowe wędrówki po Czarnolesie – spotkanie z Janem Kochanowskim „ Aldona Gębka (2019r)
Lapbook i jego zastosowanie w czytelnictwie. Prezentacja przedstawia zdjęcia wybranych prac wykonanych przez słuchaczki studiów podyplomowych z Bibliotekoznawstwa i informacji naukowej 2019/2020.
TIMSS 2019 Wyniki międzynarodowego badania osiągnięć czwartoklasistów w matematyce i przyrodzie
Praca zbiorowa pod redakcją Michała Sitka
Instytut Badań Edukacyjnych, Warszawa 2020
Scenariusz zajęć: „Józef Piłsudski znany i nieznany – poszukiwanie śladów Marszałka na ziemi radomskiej” Aldona Gębka (2018r)
Scenariusz zajęć: „Magiczne miejsce w sercu Puszczy Kozienickiej – tajemnice Królewskich Źródeł” Aldona Gębka (2018r)
„Sleeveface” jako przykład jednej z form promocji książki i czytelnictwa. Prezentacja przedstawia wybrane zdjęcia wykonane przez słuchaczy studiów podyplomowych z Bibliotekoznawstwa i informacji naukowej 2016/2017.
KODEKS ETYCZNY pracowników i nauczycieli zatrudnionych w Ośrodku Doradztwa i Doskonalenia Zawodowego EDUKACJA 2001 w Radomiu
„Poradnik bezpiecznego wypoczynku”
MEN 2018
Nastolatki 3.0. Wybrane wyniki ogólnopolskiego badania uczniów w szkołach
Raport NASK 2017
Analiza polskich wyników raportu
„Trendy HR 2017. Zmiana zasad w erze cyfryzacji”
Deloitte Randstad 2017
Ochrona danych osobowych w szkołach i placówkach oświatowych. Poradnik RODO.
UODO, MEN 2018
„Motywowanie pracowników w placówce oświatowej”
Praca dyplomowa słuchaczek studiów podyplomowych
Chowańska Monika, Mirowski Aneta
Piotrków Trybunalski 2016
„Przewodnik po przepisach prawnych w sprawach nieletnich zagrożonych demoralizacją i przestępczością”
Krzysztof Kluczyński
„Polscy nauczyciele i dyrektorzy na tle międzynarodowym. Główne wyniki badania TALIS 2013”
Hernik K., Malinowska K., Piwowarski R., Przewłocka J., Smak M. i Wichrowski A. (2014).
Warszawa: Instytut Badań Edukacyjnych.