fbpx

Publikacje

fasd

Wsparcie dzieci i młodzieży z FASD oraz ich rodzin.

Teresa Jadczak-Szumiło, Ośrodek Rozwoju Edukacji, Warszawa 2024

IJaniszewska

Wykorzystanie komunikacji elektronicznej w placówce oświatowej na przykładzie Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej

Izabela Janiszewska, kwiecień 2024

ore

Wsparcie uczniów z doświadczeniem migracji

Zapraszamy do zapoznania się z zestawieniem zasobów ORE w zakresie wsparcia uczniów z doświadczeniem migracji
sierpień 2024

adhd

Dziecko z ADHD w szkole i przedszkolu.
Informacje dla pedagogów i opiekunów.

T.Srebnicki, T.Wolańczyk, Ośrodek Rozwoju Edukacji

abcedukacjiklasycznej

ABC edukacji klasycznej
Urszula Szmidt-Górecka, Ośrodek Rozwoju Edukacji, Warszawa 2024

Publikacja wpisuje się w priorytet nr 1 kierunków realizacji polityki oświatowej państwa na rok 2023/2024

jestesmyore

Jesteśmy wśród was. Polska szkoła oczami uczniów z doświadczeniem migracji oraz ich rodziców.

Beata Katarzyna Jędryka, Ośrodek Rozwoju Edukacji, Warszawa 2021

bezpiecznaszkola

Bezpieczna szkoła. Zagrożenia i zalecane działania profilaktyczne w zakresie bezpieczeństwa fizycznego i cyfrowego uczniów.

Poradnik MEN, Warszawa 2020

dobropiekno

Dobro, Piękno i Prawda w Edukacji, czy coś w zamian?

Publikacja VII Ogólnopolskiego Kongresu Tutoringu – zbiór artykułów

vademecumlacinski

Vademecum Nauczyciela. Wdrażanie podstawy programowej w szkole ponadpodstawowej. Język łaciński i kultura antyczna.

Aleksandra Klęczar, Janusz Ryba, Ośrodek Rozwoju Edukacji, Warszawa 2019

podrpolski

Inicjatywa dla rodzin ukraińskich – wsparcie w uczeniu się języka polskiego
Raz, dwa, trzy i po polsku mówisz Ty!” – interaktywny podręcznik do nauki języka polskiego dla dzieci i młodzieży na Ukrainie .

Podręcznik został wydany w 5 tomach, które odpowiadają poszczególnym poziomom nauczania. Do każdego tomu dołączone są Materiały uzupełniające dla nauczyciela. Podręcznik i materiały można pobrać bezpłatnie ze strony //wid.org.pl/podrecznik/.
Podręcznik został wydany wspólnym nakładem sił, Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, Fundacja Wolność i Demokracja oraz Centrum Języka Polskiego i Kultury Polskiej dla Cudzoziemców „Polonicum” UW, a także przy współpracy z Centrum Metodycznym w Drohobyczu. Podręcznik uzyskał akceptację Ministerstwa Oświaty i Nauki Ukrainy, może być oficjalnie wykorzystywany w szkolnictwie polonijnym na Ukrainie.
Autorki: Katarzyna Kołak, Małgorzata Malinowska, Anna Rabczuk, Dorota Zackiewicz. Redaktor metodyczny i programowy: Piotr Kajak. Za ilustracje i szatę graficzną odpowiada Marta Zabłocka.

raport jak wspierac dzieci

Jak wspierać uczniów po roku epidemii? Wyzwania i rekomendacje z obszaru wychowania, profilaktyki i zdrowia psychicznego.
Raport dla MEiN oparty na wynikach badań naukowych przeprowadzonych wśród uczniów, rodziców i nauczycieli w okresie 04.2020-01.2021.
Autorzy: dr Szymon Grzelak, mgr Dorota Żyro

zestawieniebiliograficzne

Wspieranie nauczycieli w podejmowaniu inicjatyw/działań w zakresie zachęcania i wspierania uczniów do rozwijania ich aktywności fizycznej
Zestawienie bibliograficzne Biblioteki Pedagogicznej w Radomiu

zestawieniebiliograficzne

Wspieranie rozwoju nauki języka polskiego i oświaty polskiej za granicą oraz tworzenie stabilnych warunków do nauczania języka polskiego za granicą przez Instytut Rozwoju Języka Polskiego im. świętego Maksymiliana Marii Kolbego, Ośrodek Rozwoju Polskiej Edukacji za Granicą oraz beneficjentów przedsięwzięć i programów ustanowionych przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania.
Zestawienie bibliograficzne Biblioteki Pedagogicznej w Radomiu

Scenariusz zajęć: „Baśniowe wędrówki po Czarnolesie – spotkanie z Janem Kochanowskim „ Aldona Gębka (2019r)

Lapbook i jego zastosowanie w czytelnictwie. Prezentacja przedstawia zdjęcia wybranych prac wykonanych przez słuchaczki studiów podyplomowych z Bibliotekoznawstwa i informacji naukowej 2019/2020.

TIMSS-2019-Raport-07-1

TIMSS 2019 Wyniki międzynarodowego badania osiągnięć czwartoklasistów w matematyce i przyrodzie
Praca zbiorowa pod redakcją Michała Sitka
Instytut Badań Edukacyjnych, Warszawa 2020

Scenariusz zajęć: „Józef Piłsudski znany i nieznany – poszukiwanie śladów Marszałka na ziemi radomskiej” Aldona Gębka (2018r)

Scenariusz zajęć: „Magiczne miejsce w sercu Puszczy Kozienickiej – tajemnice Królewskich Źródeł” Aldona Gębka (2018r)

„Sleeveface” jako przykład jednej z form promocji książki i czytelnictwa. Prezentacja przedstawia wybrane zdjęcia wykonane przez słuchaczy studiów podyplomowych z Bibliotekoznawstwa i informacji naukowej 2016/2017.

KODEKS ETYCZNY pracowników i nauczycieli zatrudnionych w Ośrodku Doradztwa i Doskonalenia Zawodowego EDUKACJA 2001 w Radomiu

„Edukacja 2001 Raport z ewaluacji zewnętrznej”

seo

Poradnik bezpiecznego wypoczynku
MEN 2018

Nastolatki 3.0. Wybrane wyniki ogólnopolskiego badania uczniów w szkołach
Raport NASK 2017

Analiza polskich wyników raportu
„Trendy HR 2017. Zmiana zasad w erze cyfryzacji”
Deloitte Randstad 2017

Ochrona danych osobowych w szkołach i placówkach oświatowych. Poradnik RODO.
UODO, MEN 2018

„Motywowanie pracowników w placówce oświatowej”
Praca dyplomowa słuchaczek studiów podyplomowych
Chowańska Monika, Mirowski Aneta
Piotrków Trybunalski 2016

„Przewodnik po przepisach prawnych w sprawach nieletnich zagrożonych demoralizacją i przestępczością”
Krzysztof Kluczyński

„Polscy nauczyciele i dyrektorzy na tle międzynarodowym. Główne wyniki badania TALIS 2013”
Hernik K., Malinowska K., Piwowarski R., Przewłocka J., Smak M. i Wichrowski A. (2014).
Warszawa: Instytut Badań Edukacyjnych.